Szennyvíztisztító kisberendezés megépítése/használatbavétele/megszüntetése
Szennyvíztisztító kisberendezés megépítése/használatbavétele/megszüntetése
1. A hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése | Jegyző
|
2. A hatáskörrel rendelkező szerv illetékességi területe | Fertőd közigazgatási területe |
3. Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok | - 1 példány kérelem (ide kattintva letölthető)
- 1 példány – Országos Névjegyzékben szereplő jogosult tervező által készített – engedélyezési dokumentáció (a berendezés telepítés helyének bejelölésével, a berendezés műszaki leírása, minősítési tanúsítványa) - költségelemzés a közműbe történő becsatlakozás és a házi szennyvíztisztító kisberendezés megvalósítás költségeinek összehasonlítására vonatkozóan (amennyiben az ingatlan menti közterületen a szennyvízelvezető hálózat kiépítése megtörtént) |
4. Az eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összege | 5.000 Ft |
5. Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügyintézést segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás | Az 500 m3/év mennyiséget nem meghaladó és kizárólag házi, kommunális szennyvíz elszikkasztását szolgáló létesítmény megépítéséhez, használatbavételéhez, átalakításához és megszüntetéséhez a települési önkormányzat jegyzőjének hatósági engedélye szükséges.
A szennyvíz elszikkasztását szolgáló létesítmény akkor engedélyezhető, ha a) az ingatlan mentén a szennyvízelvezető törzshálózat még nem épült ki, vagy az ingatlannak a megvalósított közműbe történő bekötése - a megvalósítás műszaki költségeihez képest - aránytalanul nagy költséggel jár, továbbá b) a szikkasztásra a talaj alkalmas, a talajvízháztartást kedvezőtlenül nem befolyásolja a talajt, a talajvizet, egyéb felszín alatti vizet vagy más befogadót károsan nem szennyez, és elszennyeződéssel nem veszélyeztet, valamint c) a szennyvíz elhelyezése vízgazdálkodási, közegészségügyi, környezetvédelmi vagy egyéb érdeket nem sért, és megfelel az építmények kialakítására és elhelyezésére vonatkozó jogszabályoknak. A kitöltött kérelmeket az alábbi módokon lehet eljuttatni a Városépítési Iroda részére: Személyesen vagy postai úton a Fertődi Polgármesteri Hivatalba. 9431 Fertőd, Madách sétány 1. E-mailen az epitesugy@fertod.hu e-mail címre küldve. |
6. Az az eljárást megindító irat benyújtására, elintézésére, fellebbezésére nyitva álló határidő | Ügyintézési határidő: 21 nap, fellebbezési határidő: 15 nap. |